همگام سیستم کاشان

0
سبد خرید

ريبون چيست؟

براي اينكه بتوانيم بر روي انواع برچسب چاپ كنيم ،  بايد از جوهر مخصوص این کار که اصطلاحا ریبون نام دارد استفاده نماییم. همچنين براي هر نوع ليبل، ريبون مخصوص وجود دارد تا بهترين كيفيت چاپ و ماندگاری بدست آيد ، با در نظر داشتن خواسته ما از چاپ كه می تواند ماندگاري يا کیفیت و یا قیمت آن باشد ریبون ها انواع مختلفی خواهند داشت. پس بايد اطلاعات كامل در خصوص انتخاب ريبون مناسب داشته باشيم كه در ذيل به اختصار توضيحاتي ارايه شده است.

ریبون ها از نظر شکل ظاهری یکسان می باشند ولی با طول و عرض های متفاوت تولید شده که با توجه به مواد تشکیل دهنده آن دارای کاربردهای متفاوتی می باشند که این امر موجب اختلاف قیمت آنها نیز می گردد.


ریبون وکس Ribbon Wax

این نوع ریبون یکی از ارزان ترین ریبونها میباشد و بیشترین استفاده را روی لیبلهای کاغذی دارد و مقاومت چندانی از نظر پاک شوندگی نداشته و در مقابل سایش و شستشو و شرایط محیطی مقاومت چندانی نیز ندارند.ولی  با توجه به قیمت آن بیشترین استفاده را در صنایع بسته بندی دارد .از این ریبون میتوان با سرعت بالا بدون نیاز به حرارت زیاد  هد چاپگر بارکد (لیبل پرینتر)، استفاده کرد.

ریبون رزین RESIN RIBBON

این نوع ریبونها کیفیت چاپ بالایی دارند و بیشتر برای چاپ بر روی لیبلهای متال ،پی وی سی و تایوک استفاده میگردند. چاپ روی لیبلها اهمیت بالایی دارد  و باید ماندگاری بالایی نیز داشته باشند. البته از این نوع ریبونها در چاپ بر روی لیبلهای دیگر هم می توان استفاده کرد. ریبون سوپر رزین یا پرمیوم رزین نوع دیگری از این محصول می باشند . که دارای کیفت چاپ و مقاومت بالاتری نسبت به رزین معمولی هستند.